2012. szeptember 6., csütörtök

Harmadik- szokjunk az oviba be!

Augusztus utsó hetében végre elmentek az oviba. Tudom genyó vagyok, de főleg itt az utolsó 3 hét az kész idegtépő volt. Egyrészt nekem nincs autóm, férj elhúz dolgozni, mi meg itt maradunk a falu végén, nem sok változatosság, jó szép a természet meg minden, de sok külső inger nem ér! Másik hogy ezek ketten együtt minden fél órában ölik egymást, persze tudom normális, én is ilyen voltam a tesómmal, de csak most jöttem rá, hogy vazze, mi is ilyen idegesítőek voltunk?! Emlékszem egyszer Sopron felé menet annyira verekedtünk, vitatkoztunk a hátsó ülésen, hogy apám behúzta a kezást, hogy végre fogjuk be a szánkat, mivel a szépen kérésre nem reagáltunk. Akkor még nem volt gyerekülés, valamint a biztonsági övet sem használtuk, kicsit meglepődtünk, de végre befogtuk a szánkat :)

Nos eljött a várva várt nap, Trudinak első nap, Vendi már kvázi nagycsoportos. Jövőre itt kötelezően kell iskolába menni, nem érdekel senkit, hogy én mit gondolok, mit gondol Vekerdy róla, mit gondol Ranschburg, menni kell és kész. Mondjuk én nem is bánom, lekopogom szerintem kész az iskolára. 

Kicsit féltem, hogy mi lesz, mert hát hiába beszélt férj születésük fogva németül a gyerekekhez, ezt igen kis időintervallumba tehette otthon, hétközben kb. másfél órát sem látta  a gyerekeit, hétvégén  többet volt velük. Truditól féltem igazán, hogy hogy tudja magát megértetni. 

Ültünk az asztalnál rajzoltunk, mondtuk magyarul a színeket, németül a színeket, aztán elkezdtem tanítani, hogy hogy mondjuk, hogy játszani, hogy mondjuk, hogy vizet kérek, hogy mondjuk, hogy pisilni kell. Azt nem akartam neki előre elmondani, hogy ha megvernek, akkor hogy szóljál az óvónéninek, mert akkor tuti, hogy rágörcsöl :) Visszafogtam magam, nehéz volt. Mostanra már megtanultuk, ha bántják, mert egy kisfiú lökdöste, hogy Hör auf -kell mondani, de mondtam neki, ha a rákiáltasz magyarul, hogy HAGYD ABBA azt is meg fogja érteni :) Trudi úgy tudja mondani, hogy nincs appeláta :)

Nos felkelt a nap és izgatottan készültünk az oviba. Mindkét gyerek délig maradt, mert itt ez a szokás, még délután visszavihetem, de hogy tudok két gyereket visszarángatni kettőre az oviba, hülyék lennének visszamenni, ha itthon maradhatnak. 
Becsomagoltam a reggelijüket, igen, mert hiába 76 euró havonta az állami óvoda, vagyis itt egyházi van, a reggelit mindenki maga viszi.

Vittük a cumókat, ide kell esőkabát, esőnadrág és egy gumicsizma állandóra. Szegény Vendi kinőtte a gumicsizmát és már nem volt pénzünk rá, hogy vegyünk neki egyet, úgyhogy első hetét anélkül töltötte, szerencsére nem volt annyira rossz idő.

És otthagytuk őket, Trudit lent a kiscsoportban, Vendit fent a nagycsoportban. Trudi úgy beiszkolt a terembe, hogy nem is adott puszit, végre birtokba vehette a játékokat. Vendivel nem volt ilyen egyszerű, ő már tudta mi vár rá, azért az óvónő kikisérte az ajtóhoz, hogy integessen nekünk. Mi meg kézen fogva aptyukkal elballagtunk, nem néztünk vissza, én csak könnyeztem, férj meg kiröhögött szokása szerint :) 

Délben rohantam értük, az én kis drágáimért, fujjj, de nyálas, odaértem, kint játszottak az udvaron, aztán mondtam, hogy gyertek megyünk haza és láss csodát mindkettő elkezdett sírni, hogy nem akar hazajönni, én meg ott álltam, nem tudtam, hogy most sírjak-e vagy röhögjek. 
Más gyereke alig akar oviba menni, hisztizik, vonszoltatja magát, az enyémek meg azért sírnak, hogy ott akarnak maradni még. 

Hiába megijedtem, vajon mit ronthattam el, hogy ilyen simán megy minden, biztosan szaranya vagyok, hogy menekülnek előlem :)) Jó, hát titkon reméltem, hogy sírnak a jó édesanyjuk után :)) De nem!!!
Talán ma láttam egy kicsi szomorúságot Trudi arcán, de elmenekültem, hagytam, hogy az óvonéninek sírja el magát! :(

Túl simán ment, lesz ez még rosszabb is, tiszta vészmadár vagyok :)) Egyértelmű, hogy nekem semmi sem jó :)

Ui: Trudi nem zavartatja magát, óvónéni beszél hozzá németül, Trudi simán mondja neki magyarul. Van már két barátnője Davina, akit ő folyamatosan Kamilláz, mert milyen hülye név a Davina, én drága Férjem meg Dominázza, mondtam neki, ne merje gyerek előtt mondani, mert én fogok égni, mint a rejsztág :) Trudi a kislányokkal magyarul beszél, elmondja, hogy gyertek babázni, stb. és láss csodát megértik egymást :DD
Éppen azon röhögtem, hogy vazz óvónéni és a gyerekek előbb meg fognak tanulni magyarul, mint Trudi németül! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése